7 Ağustos 2017 Pazartesi

Selamun aleyküm Üsküdar

Bir kaç hafta önce, içinde bolca Kadıköy ve Üsküdar geçen bir blog yazısı okumuştum, birden fazla yazı desem daha doğru olur. İkisine de, bir minibüs ya da bir otobüs mesafesinde biri olarak, ikisinden de mahallesine yürümüşlüğü olan biri olarak, Kadıköy'de daha çok bulunmuş, ama Üsküdar'ı daha çok seven biri olarak, bir şeyler karalamak istedim, tam olarak bilmediğim bir nedenle...

Yedi yılım; orta okul, lise ve dershane dönemim Kadıköy'de; Yeldeğirmeni'nde ve dershaneler sokağı civarında geçti. Okulumuzun spor salonunda diyemiyorum, beden eğitimi yaptığımız ek binanın tavanında haç işareti vardı, bahçemiz yoktu, çayırönü durağında iner, hemen karşısındaki dik bir yokuştan çıkar, öyle varırdım, orta okul ve liseyi okuduğum okuluma. Dershaneler sokağının hemen yan sokağındaki Saray Bilardo'nun, dili olsa da konuşsa ki hala yerli yerindedir ama hayli zaman oldu gitmeyeli... Osmanağa Camisi'nin kıyısındaki daracık sokağa, o kadar tezgah ve dükkan nasıl sığmış, hala aklım ermez, ama severim o sokağı... Rıhtım'dan Bahari'ye ya cadde üzerinden, yani boğa heykeli üzerinden değil de, postane tarafından, ara sokaklardan daha keyifle gidilir ve daha güzel kokularla. Antikacılar sokağını hatırlıyorum, zira uzun zaman oldu gitmeyeli. Bir de, Moda'da çay bahçeleri vardır, denize kuş bakışı, bazen Bahari'yeden, bazen iskeleler boyunca deniz kıyısından giderdim. Söğütlüçeşme'yi, Salı Pazarı'nı ( o zamanlar henüz taşınmamıştı), Rıhtım civarlarını pek sevemedim. Özellikle postanenin üst tarafını ve sol üst çaprazını severim ( kabul ediyorum, ilginç bi yön tarifi oldu), balık kokusu, kahve kokusu, kokoreç kokusu ile hatırlarım hep ki bu da değişmemiştir hâlâ. Uzun lafın kısası, Rıhtım'dan, boğa heykeline çıkarken, sağ kolumu kaldırırım, çizerim sınırlarını...

Geleyim Üsküdar'a; çok daha az yaşamış olmama rağmen, daha farklıdır benim için... Bunu sadece his ile açıklayabilirim. İklimi çok farklıdır Kadıköy'den, daha sıcaktır, daha serindir, daha sakindir, daha huzurludur. Özellikle, Mihrimah Sultan Camii bir başkadır... Meydandan, Kız kulesine doğru değil de, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün ayaklarına doğru yürümek bir de, kıyı boyunca... Bu ikisi, yetiyor da artıyor benim için, Üsküdar'ı Kadıköy'den güzel kılmaya...

Kadıköy, Selam! der en fazla... Üsküdar, Ve aleyküm selam!

Gönül, Allah'ımın selamına meyletmişse, ne güzel...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder